Pages

2 Mar 2016

Ketawa kerana sedih ke

Assalamualaikum geng...hai juge

Memang, ketawa itu boleh jadi penyebab kepada kebahagiaan.

"Hahaha" Bahagia sungguh
Betul

Berpada-pada pada tempatnya juga merupakan satu kebenaran.

Bagi aku, ketawa terbahak-bahak ni be like
"Kau dah kenapa...sedih sangat ke sampai gelak camtu."

kan. Gelak kuat sangat ni sebenarnya ada petanda psikologi weh.
Atau..memang nak bagi hint yang sememangnya anda itu mengalami kesedihan?

Lagi satu, ketawa bahak dan selalu sangat ni boleh mengundang kesedihan.
Lagi lagi satu, ilmu pun terkeluar dengan mudah sekali bila pa ceroh duk gelok huhahihu.

Jadi, buat benda always berpada-pada.
Ingat pH neutral berada di skala 7 daripada 14.

A friendly reminder to myself as well.

Dalam kes ni,
aku nak nasihatkan diri aku supaya banyakkan bersabar.
Sabar...bukanlah kebolehan dalam menunggu tetapi macam mana kita beraksi kita berada dalam penantian itu. Semua orang boleh menunggu. Tapi, tak ramai orang yang sabar masa menunggu, kan kan kan.



No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.

Best of the week!