Pages

3 Mar 2016

Believe me...

taken from cicuska.typepad.com

Aku ni betul-betul jenis yang menghayati benda yang aku minat.
Passion!
Aku dah lama meninggalkan dunia kpop iaitu masa tahun SPM (2012).
Tahu apa jadi sekarang?
Aku ter browse balik bende alah tu lagi.
Mostly lagu-lagu lama. Lama means lagu-lagu yang kene hits masa time form 5 dulu dulu. Serius, aku tak nak addict dengan lagu baru. This ocean sould not have hallyu wave in the first place. Toksey tamboh tamboh lagi deh.

Kenapa seseorang boleh recall back pada bende lama yang dah lama ditinggalkan?
Sedangkan peninggalan itu benda yang baik. Dunia ini sedang menipu gue.
Memandangkan akulah orang yang terjerumus itu, jadi aku boleh cakap bahawa ianya disebabkan bosan.
Bosan, surf balik benda-benda lama.

Haaa

Bercakap mengenai bosan...
Tidak layak untuk seseorang itu berkata bosan dan merasakan bosan. Aku tersentap bila aku tengok satu video yang menekankan topik belia tidak patut berasa bosan.
Quoting back from the video,
disebabkan bosan, manusia mencari hiburan di media massa, menulis dan membaca luahan-luahan yang boleh dikatakan tidak bermanfaat di media massa. Meroyan-royan, menyumpah seranah di media sosial, Mulala dunia hamparan ketidaksosialan di dunia realiti. Manfaatnya cuma satu-memberikan pandangan tahap mentaliti orang-orang yang berkenaan.

Dalam kes ini, aku tererumus balik dalam dunia wowowowo....Orea. Kkorean pop.
Ok Stop. Itu je.

I just wanna say that. The video's content is totally true. People especially youngsters nowadays need to change. You can do whatever you are doing (having internet as social medium and center of knowledge) but everything must be used in intermediate ways.
You have responsibilities. You know what I meant.
This world is not a place that you can totally have rest. You have works to do.
Please don't imagine or perceive these statements as the premises on making yourselves becoming robots. That is so cliche.

You know what...action speaks louder.
#promotingIntermediateActions

WaAllahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.