Pages

3 Jan 2017

Oui, bounjour vieux amis

Salam hi.



Kengkawan and anybody who used to be my colleagues or acquitances over there, entahla teringat ke tak aku.
Kadang aku fikir, bila jumpa dengan aku satu hari nanti, aku wonder diorang akan ingat tak aku ni siapa.
Dalam soc med, aku try la, bonding by giving comments.
Walaupun dah terpisah buat sekian lama, perlu juga ukhuwah and bonding tu.
Kalau boleh, masing-masing initiate lah conversation.
Kalau ikut persepektif aku, memang aku akan bias kat diri sendiri;
Aku je yang selalu initiate perbualan dengan orang-orang yang jauh beribu miles di sana.
Lama-lama aku rasa macam so-so je, hambar. (walaupun aku tahu aku ni memang hambar orangnya, tapi sweet, ceh)
Lama-lama, aku pun give up dah.
Ok salah aku juga. Aku bukannya jenis yang pokpekpokpek. Kalau takde bende nak cakap, aku lagi prefer bermain ngan fikiran sendiri walaupun dalam satu group. So, people never know me truly enough even until to that day where I be gone.
Apa pun, our connection still there on soc med and I am the one who miserably looking at those feed.
Tahu, cabaran yang depa hadapi lagi besar. Yang terpampang kat soc med tu yang indah-indah belaka. Tapi apa yang merisaukan aku ialah, aku rasa seronok tengok kebahagian di sebalik keindahan itu, but I cannot share along that seronok because aku rasakan dah jauh ngan depa. Adeh...

isu apakah ini.

Well, guys, nasihat aku macam cikgu-cikgu Kolej aku nasihat kat kami time 2 of us kene pergi; "walau jauh camna pun korang nanti, jangan left group (wassap)...keep the bonding!"
Macam tu la madams nasihat kat kami.
Gitu jugalah kita-kita patutnya an.

Takpe nanti kalau ada jodoh kita jumpa lagi yaep, Vieux Amis!!!!

No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.