Pages

1 Dec 2015

Video Klip lagu tempatan perlu DIUBAH. #inikalilah

Hi...assalamualaikum semua.
Aku wonder...
Berdasarkan pemerhatian aku, video klip tempatan yang di published tak cukup menggambarkan ekspresi dan penceritaan sesebuah lagu tu. tak de bagi goosebump pada penonton dan kesan yang mendalam.
Sometimes, konsep video klip tu terlalu mengikut budaya masyarakat lain.

Sangat sayang.. sayang sekali,
Nak nak kalau lagu yang memang ada penuh makna tentang kehidupan, keagamaan.

So,  aku sangat sangat mencadangkan dan menggalakkan kalau ada mana mana agensi or persatuan yang buat pertandingan menyunting video klip berdasarkan lagu yang memang dah tersedia ada. Boleh tengok bakat dan mentaliti masyarakat tempatan. Why I mentioned mentality?  Well, cara kita bekerja, produk titik peluh kita menggambarkan mentaliti dan cara bawaan kita dalam mengendalikan sesuatu perkara. Seriously.

Tolonglah sesiapa yang buat.. aku pun wanna be  a part of it actually haaa.

*cadangan pertandingan video
Bagi aku, bende ni agak menarik. Of course the organizer have to collaborate with the recording company...Yang mana pegang lagu Yang nak dipertandingkan. 😀

No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.