Pages

24 Mar 2017

Your Face More Round

Salam hi.

Masalah perempuan ialah bila dia rasakan diri dia dah gemuk walaupun baru 1 kg naik. Aaah, pegi jauh-jauh nombor tu. Bukan semua jenis mengukur ni. Ada yang jenis rasa diri dia menggemuk bila baju tak muat, dah start rasa sendat.

Daripada masa aku KMB dulu aku ingat lagi, 44.5 Kg dan tak lepas derma darah sebab tak cukup lagi 0.5 kg. Hmmm. Itu, 2014

Skarang, 2017; 55 kg. Bukan 1 Kg dah yang naik tu.
Lemak pulak naik bahagian muka pun banyak au. Agak jelasla kenaikan badan tu. So far, banyak pulak komplen kata aku gemuk. Aish. Kalau komplen aku makin lawa atau makin pandai takpa la haha.

Baru-baru ni, Mr Jo;
"Your face more round ah"

Sir...sir..
Aku ingat lagi, time mula-mula sakit (demam je pun) dulu, dia la yang perasan;
"Eh, kamu ni ok tak ni, nampak tak sihat je"

Time tu laa aku memang tak sedap badan, tak tahu la pulak time tu nampak sangat muka tu sakit.
Masa tu, aku banyak kali demam, baru keluar dari KMB la katakan, dari situ lagi aku cepat sakit. Point dia, kurus sebenarnya. Masa tu kurus lagi.

Sejak 2016 la aku start consume banyak kalori karbohidrat ni...naik sem haritu, suara-suara kata aku gemuk dah muncul...dan mengatakan bahawa aku semakin bahagia.

Tapi, takdelah ketara sangat2. I am still cool with it.
As a grown girl, mestilah ada gak rasa concern tu, especially bahagian muka ni, dagu makin mendua.

Dan untuk pengetahuan, stress juga punca seseorang makan banyak au.


No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.

Best of the week!