Pages

23 Aug 2016

BOO... Berubah arah

Masuk kelas linear,
Madam kasi contoh soklan,  students kene selesaikan. Aku buat, tapi mesti sampai separuh jalan je. Kemudian, dibiarkan mereput sampaila seminggu sebelum exam.
Dalam blog, banyak posts yang aku save sebagai draft sahaja.
Bila bukak, wow banyak er texts yang dah tulis. Tapi tergantung... Apa citer?

Masalah kat sini, citer dia,  aku punya idea yanh punyalah banyak TU cepat lari. Aku memang dah immerse dengan idea, konsep, dan hawa-hawa  cerita asal,  tapi sampai separuh jalan, aku punya conscience dan persepsi tiba-tiba berubah.  Neuron-neuron aku,  aku rasakan la, mesti diorang berlanggar-langgar sesama diaorang-havoc-dalam sistem nervous gue.
Mulalah feel penghayatan hilang.
Saved as drafts.
Pastu lupa.
Kesian idea-idea tu mereput camtu je.

Aduhh.

Aku duk tenung tenunglah citer dia drafts berkenaan.

"Apa yang patut aku add up nak kasi complete dan publish ni? "

Well, from here thereis something we can ponder.

Fikirla, apa sebenarnya faktor orang yang sama pesen dengan aku ni jadi cenggini.

Adakah kerana obsession melampau?  Well, mula-mula bukan main obsess sampai being possesed nak ekspress idea. So bila dah berubah persepsi, terus tinggal cenggitu idea tu. Heartbroken kawan tu.

Adakah kerana tak tetap pendirian?
Kan... Asal cepat ngat conscience, common sense dan persepsi berubah weh?

Ekpressi idea yang nak kasi tau tu, atas dasar apa sebenarnya?

So soklan2 ni lah yang berlegar-legar di minda gue.
Jawapan yang ada pun tak tetap.
Geram la jugak, bukan main idea banyak terbuku, tapi atas Faktor2 tertentu mesti ada masa yang mana demotivation occured.

Well... So whatcha gonna do?


No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.