Pages

21 Nov 2015

Sebuah Pertemuan

Hallo liebe.
from pinterest
Cuba untuk mencari kebaikan...kerana kita ingin kembali ke arah kebenaran.
Kita rasakan ada yang tak betul pada diri dan masyarakat.
Jadi, kita akan cuba improve diri kita dengan mendapatkan kebaikan.

Tujuan aku , pada awalnya, aku inginkan kebaikan yang mana aku akan sentiasa diguided, untuk kekal bersama di jalan kebenaran. Aku fikir, aku perlukannya. Aku ingin berubah.

Sehinggalah pada suatu hari, dia mengajak aku untuk turut serta dalam sistem pengurusan.
Aku katakan pada aku, aku perlu cuba. Cuba yang aku maksudkan ialah, bila aku dah tak boleh nak coop, aku wish untuk berhenti dan keluar. Tapi, bukan sesenang itu.

Ternyata setelah beberapa pertemuan aku sertai, aku rasakan ini semua adalah satu keberatan. Tujuan yang dibawa terlalu besar. Aku tak yakin bahawa aku mampu.
Ternyata sekali aku ingin keluar,
Sebaik sahaja aku bertegas untuk bersedemikian, ada-ada sahaja yang menghalang yang membuatkan aku rasa bersalah untuk meninggalkan pengurusan itu.
Semua yang berada di situ, berkait antara satu sama lain...membuatkan aku lagi susah untuk meninggalkan mereka.

Pernah sekali aku luahkan kepada sorang rakan seperjuangan pasal ini. Sampai part yang aku sukar untuk meninggalkan mereka, dia cakap

"betul dah ini jalannya...Allah dah tetapkan awak kat jalan ini"
or so

Aku still tak yakin. Mungkin banyak lagi aku perlu belajar daripada perkara ni.
Sekarang, aku harap aku akan menjumpainya suatu hari nanti,
Sekarang, aku hanya follow the folow.

Lalu aku bertanya diri,

"Niat aku sebenarnya terletak kat mana?"

Bye liebe.
Assalamualaikum



No comments:

Post a Comment

Dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh,
in shaa Allah.

Best of the week!